مقاله:انجمن حجتيه را بشناسيم

مهدویت

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

اول از اینکه این مقاله را در وبلاگ قرار دهم خدمت شما دوستان عزیز برسانم که:این مقاله توسط حجت الاسلام عبد الکریم پاک نیا تبریزی نوشته شده است و تکثیر باذکر نام نویسنده و منبع که این وبلاگ می باشد بلا مانع است و همچنین این مقاله در دو قسمت خواهد بود البته به استحضار شما دوستان عزیز برسانم که قسمتی از مقاله توسط افرادی حذف شده است که نتوانستم کامل مقاله را پیدا کنم.

تاريخچه

انجمن حجتيه پس از ملي شدن صنعت نفت و قبل از کودتاي 28 مرداد در سال 1331 با نام انجمن ضد بهائيت در خراسان جهت مبارزه با بهائيت پايه‏گذارى وآغاز به کار کرد  و سپس در سراسر كشور گسترش يافت. در آغاز برخى از علماء آن را تأييد نمودند ولى چون بعداً روند آن را پشت كردن به حركت‏هاى انقلابى يافتند، گروهى از آنان به مخالفت برخاسته و تأييدات خود را ملغى كردند. پس از پيروزى انقلاب اسلامى نيز انجمن حجتيه بنا به تصريح برخى از كسانى كه قبلًا در آن فعاليت داشتند در جريان مخالف امام و انقلاب حركت كرد، ازاين‏رو بسيارى از اعضاء از آن خارج شدند و در نهايت پس از موضع‏گيرى‏هاى حضرت امام نسبت به نظرات اين انجمن، تعطيلى آن توسط آقاى شيخ محمودحلبى اعلام گرديد.

اساسنامه


انجمن حجتيه با نام انجمن ضد بهائيت در سال 1331 تاسيس و سپس در سال 1336 با تدوين اساسنامه کار خود را با نام انجمن خيريه حجتيه مهدويه آغاز نمود.

در اساسنامه آن هدف از تاسيس را تبليغ دين اسلام و مذهب جعفري و دفاع علمي از آن با رعايت مقتضيات زمان اعلام نمود. از مهمترين نکات تاکيد بر عدم دخالت انجمن در امور سياسي بود.

مباني اعتقادي

1- استناد به رواياتى ضعیف كه از هرگونه قيامى در عصر غيبت نهى و به سكوت و سكون و صبر بر بلاها دعوت كرده است.

2- تفسير نادرست از امامت و رهبرى و تصور اين كه تشكيل حكومت در زمان غيبت دخالت در قلمرو كار امام معصوم است.

قسمت دوم مقاله یعنی سخنان امام خمینی(ره)درباره انجمن حجتیه و تعطیلی ان میباشد.

 

 

 ظهور بسیار نزدیک است




نوشته شده در سه شنبه 2 آبان 1391ساعت 17:30 توسط سجاد| |
برچسب ها: مقاله:انجمن حجتيه را بشناسيم

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin